27 November 2010

De Helling

Ik was daar. Bij het concert. Het concert van het jaar.
Maar ik weet het niet meer.

Recensies en concertverslagen lezend vraag ik me af: was ik dáár?

Ik was daar. Ik ben gezien.
Waar was ik dan? Was ik in het rookhok? Waar ik twee engelstalige meisjes een vuurtje gaf?

Ik was daar. Ik ben gesproken.
Waar was ik? Was ik in de toiletten? Waar ik Seco tegenkwam?

Hing ik aan de bar? Bij het barmeisje, met haar zwarte minirokje, grijze legging en black mistresslaarsjes?

Filmpjes op youtube kijkend vraag ik me af: was ik dáár?

Ik was daar. Ik heb het toegangskaartje nog. Ik heb ook het treinkaartje nog.
Waar ben ik geweest?

Mijn grootste angst is te eindigen als demente, over straat zwervende man. Niet omdat ik gevaarlijk ben, ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan.

Denk ik. Er zijn tenminste geen beelden van.
Of zou ik ook dat zijn vergeten?