25 May 2012

Strik

Ik had in Antwerpen kunnen zitten. Maar ik zit niet in Antwerpen, ik zit op kantoor. Wel zitten alle collega’s in Antwerpen. Ik heb het rijk alleen.

Debby nam de salade kip teriyaki. Ik had mijn zelf klaargemaakte boterhammen met boterhammenworst en halve liter melk. Vroeger was melk gratis maar nu niet meer. Daarom neem ik tegenwoordig melk mee van huis. Dat is goedkoper.

Toen ik de salade kip teriyaki zag staan twijfelde ik even. Vanavond stond er ook al kip en salade op het menu. Toch maar niet doen.

’s Middags blond, ’s avonds donker.

Vorig jaar met z'n allen op een boot in de IJssel, nu met de hele handel naar Antwerpen. Hoezo bezuinigen? Prioriteren is een betere kwalificatie.

Dan maar geen Lina dit jaar.

Er blijven er niet veel over, maar Debby is er nog. Waarschijnlijk omdat ze me niet beter kent. Als ik Debby tegenkom heeft ze haar haar los.

"Wanneer gaan we weer lunchen?" vraagt ze dan.
Als we samen gaan lunchen zit het haar vast. Zo blijft het spannend.

Als jij er wordt ingeluisd, ben jij dan dom of doet dat er niet toe en is die ander gewoon een beetje slimmer?