13 July 2012

Mausim

Hij vertelde waar hij was geweest, bij wie en waarom.
"Waarom kom je niet naar mij?" zei Kim.

Hij kreeg een blik bier en later een bord eten. Waar er twee eten, kunnen er ook drie eten. Voor seks geldt dat niet.

Anath was directer.
"Wannéér kom je?"
Anath is stewardess.

"Als ik er ben, dan ben ik er en als ik er niet ben dan ben ik er niet."
Dat zeggen stewardessen tegen elkaar als ze na de landing bespreken wat ze die vrije avond in het land van bestemming gaan doen.

Er wordt een restaurant, kroeg of discotheek uitgezocht. Of een tafel of een piloot. Thuis kunnen de muizen dan wel dansen, wis het katje zelf niet uit.

De één neemt een souvenir mee terug, de ander een - andere - inheemse geslachtsziekte.

Er was verse ananas toe, en daarna nog meer bier.
"That’s fingerlicking good."

Hij wist de datum niet meer. Was het de dertiende of de eenendertigste? Even later feliciteerde hij haar.
"Ik ben er niet."

Kalendertechnisch was de zomer begonnen.