07 February 2008

Unfamiliar

Precies een jaar geleden zag ik hem voor het laatst. Ik zoende hem op zijn mond om vervolgens te verdwijnen en nooit meer terug te keren.

Hoe ver kun je gaan met het jezelf afsluiten van de wereld? Hoe ver kun je gaan met het verstoppen van jezelf?

Heeft 2007 wel echt bestaan? Was ik aanwezig, in 2007? Ik weet er niets meer van - 150 gigabyte aan muziekbestanden en een paar kilo rond mijn middel bewijzen slechts dat er iets is bijgekomen, niet dat er iets is gebeurd.

Precies een jaar geleden zag ik hem voor het laatst, ik sloot een periode en mezelf af. Ik wilde geen contact, hij vertegenwoordigde wat ik had verlaten. Het was een impulsieve actie en natuurlijk deed het zeer, wat echter verdween was het beklemmende - de verstikkingsdood is pijnlijker dan een val van tien hoog naar beneden.

Het was een jaar, ik zou het ook geloven als me werd verteld dat het een dag is geweest.

Precies een jaar geleden zag ik hem voor het laatst en morgen zie ik hem weer. Morgen ga ik bier drinken met Boomlang.