04 October 2011

Met de kennis van nu

De nacht van drie op vier oktober was er een van de slapeloze soort. De vertrouwde onruststoker, de nacht van zondag op maandag, werd verruild voor de nacht van maandag op dinsdag.

Om de tijd te doden schreef ik een virtueel log. Je moet toch wat.

Gewoonlijk gaat slapeloosheid gepaard met herinneringen. Beter is het om de herinneringen te bundelen. Overzicht creëert rust.

Nooit eerder had ik het gevoel dat ik het zo goed verwoordde. Nooit eerder waren de oneliners zo krachtig, treffend en tijdloos. Nooit eerder vloeiden alinea's en levens zo vlekkeloos in elkaar over.

Frustratie over de nacht sloeg om in euforie over de geschiedenis.

Uiteindelijk moet ik in slaap zijn gevallen, want ik werd wakker. Vlak voordat de wekker de ochtend aankondigde.

Van het log kon ik me niets meer herinneren.