24 December 2011

Maya



Nog eentje, en dan is het afgelopen met de boeken. Het is hier een funeral procession en geen boekenclub.

Het is weer die tijd van het jaar dat de jaarlijstjes je om de oren vliegen. Ik doe daarom ook maar wat uitspraken.

Ondanks alle Murakami's die ik las, is mijn favoriete boek van dit jaar Tirza. Tirza is uit 2006 maar dat doet er niet toe, ik las het pas afgelopen zomer.

Zo is de beste plaat die ik dit jaar hoorde van Lee Jung Hwa uit 1969, de beste film die ik zag Tokyo.sora uit 2002 (een mozaïekvertelling a la Strawberry Shortcakes) en is de beste winter van het jaar de winter van 2003.

Ik durf zelfs te stellen dat 2003 het beste jaar van mijn leven zal zijn.

Misschien moet ik een log bijhouden, dan had ik kunnen teruglezen waarom ik denk dat het zo is. Exen worden steeds lelijker naarmate de tijd verstrijkt, depressies daarentegen alleen maar mooier.