08 June 2012

Ontvriend

Na vijf seconden wist ik dat we geen liefde gingen maken. Toch deed ze haar jasje uit. Ze droeg een fel blauw hemdje. Toen mocht ik naar haar middel en borsten kijken.

Ik haat daten.

De intentie was dat we een borrel gingen drinken. Maar als je een borrel hebt gedronken wil je liefde maken. Ik wel. Daarin verschil ik van de rest van de borrelaars.

Ik vond het jammer dat het geen date was. Ze is mooi. Goed geconserveerd. Blond geverfd haar. Strak in de lak. Zonder opsmuk, sterke verhalen of andere pretenties.

Zo tref je ze niet vaak. En zeker niet rond de veertig.

Het was geen date. Ze was aan het netwerken. Helaas voor haar heb ik geen netwerk. Ik heb drie websites en een virtuele vriendin. Offline ben ik niets.

Volgens haar ben ik vrij simpel. En depressief.

Op het grote scherm kon je naar het EK voetbal kijken. Ik zag flarden van een blonde Poolse. Puur.

We spraken over het stoppen met roken. Ze ging naar de wc. Toen mocht ik naar haar kontje kijken. Ze wil wel kinderen - mits met de juiste man.

Buiten stak Kim een sigaret op. Ik wist niet dat Kim hier kwam. Ik wist niet dat Kim rookte.

Het was niet de intentie liefde te maken. Daarom deed ik alle dingen die je niet op een date doet. Ik zei: Je bent oud geworden. En ik dronk drie bier op elk wijntje dat zij dronk. Als ik sprak kwam er speeksel op tafel.

Was ik maar simpel. Simpele mensen kennen geen depressies. Simpele mensen planten voort.