04 January 2008

Discard

Als grap had ik het ingetoetst als sms-bericht toen ze zei dat ze het zo druk had en moeilijk deed om een tijd af te spreken.

Je hebt een ander. Je hebt een vriendje en je hebt mij niet meer nodig. Je gaat nu met hem uit eten en films kijken en praten over het leven en de liefde en dronken worden en slapen.

Ik heb het bericht niet verzonden, zoals je logs niet publiceert.

Toen kwam ze langs om spullen op te halen, tweedehandskleding voor een weeshuis in India. Zwarte blouse, knoopjes los, strakke spijkerbroek, zwarte puntlaarzen. Weg pinku capuchon, weg oversized worker, weg sportschoenen. Na een rondje langs de nieuwe verf, inboedel en betonresten zette ik thee voor haar en gingen we op de bank zitten.

"Erwin! Ik heb een vriendje!"

Nooit eerder heeft ze mijn naam gezegd.