13 January 2008

Vruchtbaarheid

Wat doe je op de eerste dag wanneer je na vijf maanden zwangerschapsverlof weer aan het werk bent? Dan stuur je mij een timide mail.

Vrijdag is de minst opgefokte dag, dan vindt de ontmoeting plaats. We spelen het spelletje you first.

"Hoe is het met je?"
"Nee, hoe is het met jou?"
"Nee, hoe is het met jou?"
"Erwin, hoe gaat het?"
"Ik ben blij dat ik je weer zie."
"Ik ben ook blij jou weer te zien."

Ik laat de details voor wat ze zijn en vertaalde de eenzaamheid naar de extreem kleine wereld waarin ik terecht ben gekomen. "Een gezin is ook een kleine wereld." Ze adviseerde Korea in plaats van Japan. "Japan is erg duur en ze zijn er zo klein. Koreaanse zijn groter."

En dramatischer en gepassioneerder, dacht ik er bij. En vruchtbaarder.

Het scheelt een paar uur vliegen. Via China, India en het Oostblok eindig ik nog wel een keer in Nederland.